Jak na spánek v těhotenství? Co dělat, aby se spalo lépe?

Co dělat, aby se vám v těhotenství spalo co nejlépe?

V období těhotenství je přirozené, že v důsledku stresu, hormonálních i fyziologických změn,dochází k poklesu kvality spánku. Připravili jsme pro vás několik tipů, díky kterým můžete svůj spánek v jednotlivých trimestrech o něco zlepšit. 

 

První trimestr

Už v prvním trimestru trápí většinu žen nevolnosti a bývá narušený i spánek. Ženy jsou v této době více unavené a to i během den. Často pociťují zvýšenou psychickou zátěž, protože těhotenství je staví do nové situace. Proto je potřeba udržovat si co nejlepší náladu a zbytečně se neznepokojovat. Ke zlepšení nálady si můžete dopomoct tím, že si uděláte radost a vybavíte svou ložnici novými doplňky, ať už se to týká povlečení nebo různých bytových doplňků, díky kterým se budete cítit doma dobře a bude se vám v ložnici lépe odpočívat.

OF8ODN0 

Druhý trimestr

Druhý trimestr je obvykle obdobím zklidnění ve všech směrech, což se pozitivně podepisuje i na spánku, který je klidný a podstatně kvalitnější než v prvním trimestru. K pocitu uspokojení přispívá také to, že žena ještě může spát v libovolné poloze, včetně polohy na břiše, protože plod se přizpůsobuje jakékoliv pozici a v žádné není stlačený tak, aby ho to omezovalo. U některých žen se mohou objevit mírné respirační obtíže, jako například ucpaný nos, což může spánek znepříjemnit. Účinným řešením jsou přírodní spreje (např. slané) a zvlhčovače vzduchu.

 baby-19003_1920

Třetí trimestr

Ve třetím trimestru se vracejí potíže se spánkem, protože mnohé těhotné ženy v noci trápí křeče, zdají se jim ve větší míře sny, popřípadě je budí pohyby miminka. Pozitivní je, že nespavost ženy nemá vliv na plod. Ten má svůj vlastní rytmus spánku a bdění. Nicméně i v třetím trimestru se dá s nespavostí jakž takž vypořádat. Zabírají bylinné čaje, relaxační aktivity nebo užívání éterických olejů. Obecným doporučením pro lepší spánek nejen v těhotenství je minimalizovat hluk a světlo v ložnici, zajistit vhodnou teplotu (ideálně pod 20 °C) a vyvarovat se používání mobilů v posteli.

 

Náš tip: Čekáte miminko a nemáte ještě celou výbavičku? Objednejte si krásné dětské povlečení, dětskou přikrývku či třeba dětskou postýlku včetně matrace z pohodlí domova v našem e-shopu.

 

Autor:Linda Tomsa Kalašová