Jak na spánek v těhotenství? Co dělat, aby se spalo lépe?

Co dělat, aby se vám v těhotenství spalo co nejlépe?

V období těhotenství je přirozené, že v důsledku stresu, hormonálních i fyziologických změn,dochází k poklesu kvality spánku. Připravili jsme pro vás několik tipů, díky kterým můžete svůj spánek v jednotlivých trimestrech o něco zlepšit.

První trimestr

Už v prvním trimestru trápí většinu žen nevolnosti a bývá narušený i spánek. Ženy jsou v této době více unavené a to i během den. Často pociťují zvýšenou psychickou zátěž, protože těhotenství je staví do nové situace. Proto je potřeba udržovat si co nejlepší náladu a zbytečně se neznepokojovat. Ke zlepšení nálady si můžete dopomoct tím, že si uděláte radost a vybavíte svou ložnici novými doplňky, ať už se to týká povlečení nebo různých bytových doplňků, díky kterým se budete cítit doma dobře a bude se vám v ložnici lépe odpočívat.

OF8ODN0

Druhý trimestr

Druhý trimestr je obvykle obdobím zklidnění ve všech směrech, což se pozitivně podepisuje i na spánku, který je klidný a podstatně kvalitnější než v prvním trimestru. K pocitu uspokojení přispívá také to, že žena ještě může spát v libovolné poloze, včetně polohy na břiše, protože plod se přizpůsobuje jakékoliv pozici a v žádné není stlačený tak, aby ho to omezovalo. U některých žen se mohou objevit mírné respirační obtíže, jako například ucpaný nos, což může spánek znepříjemnit. Účinným řešením jsou přírodní spreje (např. slané) a zvlhčovače vzduchu.

baby-19003_1920

Třetí trimestr

Ve třetím trimestru se vracejí potíže se spánkem, protože mnohé těhotné ženy v noci trápí křeče, zdají se jim ve větší míře sny, popřípadě je budí pohyby miminka. Pozitivní je, že nespavost ženy nemá vliv na plod. Ten má svůj vlastní rytmus spánku a bdění. Nicméně i v třetím trimestru se dá s nespavostí jakž takž vypořádat. Zabírají bylinné čaje, relaxační aktivity nebo užívání éterických olejů. Obecným doporučením pro lepší spánek nejen v těhotenství je minimalizovat hluk a světlo v ložnici, zajistit vhodnou teplotu (ideálně pod 20 °C) a vyvarovat se používání mobilů v posteli.

Náš tip: Čekáte miminko a nemáte ještě celou výbavičku? Objednejte si krásné dětské povlečení, dětskou přikrývku či třeba dětskou postýlku včetně matrace z pohodlí domova v našem e-shopu.

Autor:Linda Tomsa Kalašová

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení